Sunday, October 2, 2011

Telepati

Bismillahirrahmannirrahim.

O Allah,
I don't know all the challenges this person has,
but You Know everything.
I hear her silence,
You Hear her plead.
I hear her laughter,
You See her tears.
I see when she gives,
You See what has been taken from her.
I see her appearance,
You See her soul.
I experienced her faith,
You Knew her doubts.
I pray to You,
to give her everything she needs,
and bless her abundantly for all the times to come.
Ameen.

Bila dapat mesej ni, dari seorang sahabat yang jauh kat Gombak sana, mata dah rasa basah T-T Tapi, tahan jugak air mata dari mengalir, sebab ada ramai orang kat sekeliling. Tenangkan hati, pujuk diri sendiri.

Ya Allah, ikatan apakah ini? Setiap kali rasa down, tak bersemangat dan masalah bertimpa-timpa, mesti ada je mesej daripada sahabat-sahabat yang membakar semula semangat. Bila terlalai dan mula lagho, ada je sahabat yang mengingatkan kembali, supaya sentiasa jaga hubungan dengan Allah.

Serious, rasa sangat bertuah dikelilingi sahabat-sahabat yang ada kurniaan 'telepati' ni. Tak perlu saya beritahu mereka yang saya ada masalah atau tengah down, Allah yang memberikan ilham kepada mereka. Tanpa perlu mereka melihat keadaan saya pun, Allah yang gerakkan hati mereka untuk menghantar kata-kata semangat dan tazkirah.

Terima kasih Allah atas hubungan ukhuwwah yang indah ini ^^

Thought of the day: Ikatan hati yang sangat istimewa, sehingga menjadi telepati ^^ Ikatan yang sangat berharga bagi saya, sebab saya bukanlah jenis orang yang mudah meluahkan masalah kepada sesiapa. Bukan masalah tak percaya, cuma, dah terbiasa. Dah terbiasa sangat mendengar berbanding bercerita. Kalau saya bercerita pun, mesti ada part yang dah ditapis :)

Wallahu'alam.

2 comments:

Atiqah Mahzan said...

alooorr...al nape sedih2 ni..klu sedih maila tabari, i'll lend my ears for u..

Alyaa said...

Sape sedih? Takde orang sedih pun.
Jaoh kot tabari :P