Thursday, March 12, 2009

Ini yang terbaik

Assalamualaikum w.b.t.

Alhamdulillah, hari ini kita masih berpeluang menghirup udara untuk meneruskan kehidupan di dunia ini. Alhamdulillah, hari ini berakhirlah segala teka-teki mengenai keputusan SPM 2008.

Sesungguhnya, penantian itu suatu penyeksaan. Ahah. Tapi, segala soalan telah pun terjawab. Oh. Kepala ana tetiba blank la. Takde idea nak tulis apa. Ana just nak cakap pasal result SPM ana je. Alhamdulillah la, result ana ok. Tapi, takde la dapat straight A1 atau A. Ada A1, A2 dan B3. Boleh la, cukup makan. Ngehe.

Result SPM ana ni, hampir sama dengan forecast result sebenarnya. Forecast result ana, 4A1, 4A2, 1B3 dan 1D7. Result ana pun hampir camtu la, 6A1, 2A2 dan 2B3 (8A 2B). Tapi, subjek berbeza la. Kalau forecast dulu, ana dapat B untuk EST dan D untuk Biology. -_-" Untuk SPM yang sebenar pulak, ana dapat B untuk Physics dan Chemistry. Sungguh tak disangka. Tapi, takpe la. Redha je kan? Benda dah lepas pun.

Apa-apa pun, ana nak ucapkan terima kasih yang tak terhingga kepada ibu bapa ana, yang support ana, yang sanggup hantar ana pergi sekolah (kadang-kadang, setiap hari pergi sekolah), yang sanggup mengeluarkan duit untuk perbelanjaan ana. Terima kasih jugak kepada cikgu-cikgu ana yang sanggup ajar ana, walaupun ana ni kadang-kadang banyak cakap dalam kelas. =D Nak list nama seorang-seorang. Tapi, kalau ada yang salah eja tu, ampun banyak-banyak. Hehe.

BM - Encik Empari Hong (form 4) dan Puan Norhazma Wahab (form 5)
BI - Miss Lee Yi Fang (form 4) dan Mr Preston Jimbun (form 5)
Pendidikan Islam - Ustaz Afandi Yusoff (form 4), Ustaz Mohd Juneed Ismail (form 5), Ustaz Mohd Razi Mahayiddin (form 5) dan Ustazah Siti Rodhiah Halani (form 5)
Sejarah - Puan Chan Lee Chiun (form 4) dan Encik Gobel Razali (form 5)
Mathematics - Puan Hasyuni Mat Isa (form 4) dan Mr Ahmad Syahir Yusuf (form 5)
Additional Mathematics - Puan Jalina Lai (form 4) dan Madam Ling Ling (form 5)
Physics - Madam Chai Mui Foong
Chemistry - Madam Ling Chew Lang
Biology - Miss Chong Ching Nyuk (form 4) dan Miss Noor Hilyati Azmi (form 5)
EST - Mr Preston Jimbun (form 4), Madam Ikbal Kaur (form 5) dan Miss Enny Christina Abdullah (form 5)


Ok. Banyak sungguh guru ana sepanjang dua tahun tu ek? Belum kira guru semasa menengah rendah lagi. Terima kasih sekali lagi kepada cikgu-cikgu ana ni, walaupun ana agak pasti yang mereka tak baca pun blog ni. Hehe. Dan jugak, terima kasih kepada kawan-kawan ana yang selalu tolong ana dalam pelajaran, yang ajar ana perkara yang ana tak faham. Dan terima kasih kepada sesiapa je la yang menolong ana, menyokong ana secara langsung atau tidak. :)

Dan congrats kepada sesiapa yang dapat result cambest, iaitu straight A1s atau straight As. Bagi yang dapat result biasa-biasa tu, redha je la. Nak sedih, nak marah pun takde guna. Yakin dengan ketetapan Allah SWT. Mungkin ini yang terbaik buat diri kita. Allah lebih mengetahui apa yang terbaik buat hamba-Nya. :)

P/S: Rindu nak belajar kat kolej. Ngee. ^^

Pendamba Cinta dan Redha Ilahi

4 comments:

annamlatun said...

Salam,

tahniah atas keputusan yang diperoleh...=)

Kamek pun rindukan suasana belajar di Kolej...tapi mok kolej yang dolok...huhu..

mohd haziq said...

aie result spm pun mk madah :P
eeeeish rindu mk study kt kolej aie

Alyaa said...

Kak Wani;

Wslm. Syukran. Hehe. :)

Alyaa said...

Haziq;

Owh. Terlupak mok reply.
Salah la? Aok bah. Tauk la aku xpat 10a nak?
Orang terer jak dapat 10a bah :p
Congrats btw. Lupak padah riya. Ahah.

Xla rindu gilak ngan kolej actually. Rindu ngan benda len..it's hard to explain using words la. Ngehh~