Friday, April 17, 2009

Sahabat...

Assalamualaikum w.b.t.

Kalau saya bagitahu awak yang saya ada masalah,
awak nak dengar tak?

Kalau saya ceritakan masalah saya dengan awak,
awak akan pandang remeh tak masalah saya?

Kalau saya beritahu awak yang saya dah berubah,
awak percaya tak?

Kalau awak lihat saya alpa dalam menjalankan amanah sebagai hamba-Nya,
awak tegurlah saya.

Kalau awak lihat saya seolah-olah mengejar dunia dan melupakan akhirat,
awak nasihatkanlah saya.

Kalau awak lihat saya berubah menjadi semakin teruk,
awak bantulah saya berubah menjadi hamba-Nya yang solehah.

Mungkin hari ini, awak lihat saya masih sama dengan saya yang dulu,
tapi, esok belum tentu lagi.

Jadi, sebagai sahabat, seandainya saya berubah menjadi semakin teruk (walau sedikit pun),
awak mesti bantu saya kembali ke jalan yang diredhai-Nya. :)


Pendamba Cinta dan Redha Ilahi

No comments: