Monday, October 12, 2009

Aku ingin mencintai-Mu :)

Assalamualaikum w.b.t.

Entah kenapa sejak kebelakangan ni, hati saya seolah-olah sakit. Tak, saya bukannya sakit hati. Tapi, rasa seolah-olah hati saya ni dah sakit tenat, dah hampir mati. Atau mungkin dah mati pun.

Ok. What I'm trying to say is that, saya rasa saya semakin berubah. Saya rasa saya semakin jauh daripada Allah. And I do need people to keep reminding me, ingatkan saya tentang kehidupan akhirat yang kekal abadi. Supaya saya tak sia-siakan masa saya di dunia yang fana ni.

Mungkin perasaan ni timbul sebab saya terlalu banyak buang masa. Masa dibiarkan berlalu as if masa tu tak berharga. Atau mungkin hidup saya sekarang ni semakin banyak diisi dengan perkara lagha? Erm. Kalau masa diisi dengan perkara yang sia-sia, sama je la dengan buang masa kan?

*Kenapa entry ni banyak sangat 'mungkin'?*

Apa-apa pun, the previous post had been a very long post. So, I don't think it's a good idea to post another long entry right?

Sebenarnya, saya nak kongsikan satu lagu ni. Lagu yang teramat la best bagi saya. Very meaningful and sangat menyedarkan. Dan apa yang lebih penting ialah this song fits my current situation. I mean, lagu ni as if mengambarkan perasaan saya tika ini, saat ini.




Aku Ingin Mencintai-Mu

Tuhan betapa aku malu
atas semua yang Kau beri
padahal diriku terlalu sering membuat-Mu kecewa
Entah mungkin karna ku terlena
sementara Engkau beri aku kesempatan berulangkali
agar aku kembali
dalam fitrahku sebagai manusia untuk menghambakan-Mu
betapa tak ada apa-apanya
aku dihadapan-Mu

Aku ingin mencintai-Mu setulusnya
sebenar-benar aku cinta
dalam doa
dalam ucapan
dalam setiap langkahku
aku ingin mendekati-Mu
selamanya
sehina apapun diriku
kuberharap
untuk bertemu dengan-Mu
ya Rabbi

"Ya Muqallibal qulub, tsabit qalbi 'ala deenika wa'ala tho'atik"
Wahai Tuhan Yang Membolak-balikkan hati, tetapkanlah hatiku atas agama-Mu dan mentaati-Mu

P/s: Iman manusia itu ada masa naik dan ada juga masa turunnya. Bila iman kita berada di tahap yang rendah, berusahalah untuk menaikkan semula iman itu *Peringatan lagi untuk diri sendiri yang lemah & seringkali terlupa*

Pendamba Cinta dan Redha Ilahi

No comments: