Monday, June 7, 2010

Short update

Assalamualaikum w.b.t.

Alhamdulillah, dapat juga peluang untuk menggerakkan jari jemari atas keyboard ni. Lama sungguh tak update blog, sampaikan ada seorang hamba Allah tu bising-bising suruh update blog. (P/s: Jangan marah ye Fadhlina Halipah :P)

Sebenarnya, ada je idea nak update blog. Tapi, takde kesempatan. Bukan sebab buzy, tapi takde connection internet. Macam-macam nak update kat blog ni. Pasal TAWE, pasal GAZA. Takpe takpe, better late than never kan?

*******

Hari tu, online kejap. Pinjam laptop ngan broadband kawan. Baca la news online. Bila baca je news tu, rasa macam diri ni sungguh-sungguh outdated! Banyak sungguh perkara yang tak tahu. Pasal Mavi Marmara tu pun tahu sekadar tahu je. Detailed informations langsung tak tahu. Sungguh rasa ketinggalan masa tu. Rasa tak bertanggungjawab pun ada. Rasa tak ambik berat tentang saudara Islam kat Gaza dan mereka yang sanggup ke sana untuk menghantarkan bantuan.

Palestin, bukan hanya tanggungjawab rakyatnya. Tapi tanggungjawab umat Islam. Kita kena peka terhadap isu semasa yang berlaku di sekeliling kita kan? Sebab kita hidup di dunia ni bukannya seorang je. Kita kena buang sikap 'aku takpedulisme' dan 'jangan jaga tepi kain orang' tu. (P/s: Peringatan untuk diri sendiri yang selalu alpa)

*******

Sebenarnya, ni update ringkas je. Nak update detail tentang Ta'aruf Week a.k.a Tawe, lepas ni, insyaAllah.

Wallahu'alam.

No comments: