Monday, March 18, 2013

Ohana :)

Bismillahhirrahmannirrahim.

Sangat jarang untuk saya bercerita tentang keluarga saya, sama ada sekadar dalam blog ini ataupun dalam dunia realiti. Because, for me, my family is one of the private & confidential matters to me. Even kepada mereka yang saya gelar 'sahabat', sangat jarang atau mungkin tak pernah saya ceritakan mengenai keluarga saya [I guess I have so many untold stories/secrets inside of me, huh? :P].

Family. Cukup dengan hanya mengingati mereka, terasa sebak dan air mata tak mampu ditahan.


*******

Bagaimana mungkin seorang anak ada selera makan, apabila mendapat tahu bahawa ibu bapa dan keluarganya terpaksa mengikat perut, tak makan beberapa hari?

Bagaimana mungkin seorang individu terlalu mudah untuk mempercayai orang lain, apabila mendapat tahu bahawa ibu bapanya pernah ditipu oleh insan yang mereka gelar 'sahabat'?

Sekadar muhasabah bersama :)

*******


Sedih dan sakit hati melihatkan realiti sekarang. Anak-anak yang dibela semenjak kecil, sanggup meninggikan suara dan berlaku kasar terhadap ibu bapa, melebihkan individu asing yang dianggap sebagai 'pasangan hidup'.

Sedih kan realiti sekarang? T____T

Ya Allah! Ampunilah bagiku segala dosaku dan juga dosa dua ibu bapaku dan kasihanilah mereka keduanya sebagaimana mereka memelihara dan mendidikku di masa kecil.

Ameen ya rabbal 'alamin.

*******

One of my favourite quotes:
Ohana means family. Family means nobody gets left behind, or forgotten.
Okay Alyaa, back to work! [Walaupun takde exam before cuti, but I have one quiz (19/3), 2 lab reports to be submitted (19/3 & 20/3) and SRC's works to be done -_-"]

Wallahu'alam.

No comments: