Tuesday, July 20, 2010

Special thanks :)

Bismillahirrahmannirrahim.

Assalamualaikum w.b.t.

Alhamdulillah, Allah masih memberikan peluang kepada saya untuk meneruskan kehidupan sebagai hamba-Nya. Hari ni, usia saya dah pun menginjak 19 tahun 1 hari :)

19 tahun bukan tempoh yang singkat kan? 19 tahun hidup sebagai hamba Allah, apa yang telah disumbangkan untuk Islam? (Kena sentiasa muhasabah ni.)

Sebenarnya, takde idea pun nak update apa. Cuma nak ucapkan terima kasih yang teramat pada sahabat-sahabat yang wish birthday saya, tak kisah la wish awal ke wish lambat. Dan terima kasih jugak kepada mereka yang bertungkus-lumus plan nak buat surprise party (konon-konon nak jadi yang last wish birthday), yang akhirnya tak menjadi. Maaf, sebab tak reti nak berlakon 'terkejut' :P

Mungkin birthday kali ni, takde rasa macam birthday pun, biasa-biase je. Sebab minggu ni saya sangat agak busy (rasanya ada yang lagi busy kot), dengan pelbagai perkara; meeting, discussion, exam, tutor, kuiz, nak jumpa adik-adik lagi. Lagipun, pertambahan usia ni, sepatutnya lebih mengingatkan kita kepada kematian. Kerana semakin bertambah usia kita, maka semakin kita hampir dengan kematian.

Tapi, apa-apa pun, terima kasih banyak-banyak kepada semua yang sanggup mengeluarkan duit, menyambut birthday saya ni dan jugak yang wish (sama ada through message or call). Sangat gembira sebenarnya, cuma tak ter'express' perasaan tu sebab fikiran dah berserabut. Nak taip nama satu-satu, ramai sangat la pulak (ke malas sebenarnya ni alyaa? :P).

Usia bertambah, tanggungjawab pun bertambah dan semakin berat, diri pulak kena semakin matang.

Wallahu'alam.

Thought of the day: Rasa as if tak boleh nak bertahan, sangat busy. Tapi, tetap pujuk hati supaya sentiasa ingat ayat cinta daripada-Nya, setiap masa [2:286]. Allah takkan bagi ujian yang tak mampu dipikul oleh diri. Kena sentiasa ingat bahawa Allah Maha Mengetahui apa yang terbaik buat diri ini [2:216]

No comments: