Friday, October 3, 2008

Sedih sedih

Assalamualaikum w.b.t.

Hmm. Tajuk entry kali ni berkaitan dengan sedih lagi. Pahal ek ana selalu rasa sedih? Entah la. Ana pun tak tahu. Ngee. Mungkin sebab bila ana sorang2, ana selalu berfikir. Macam-macam yang ana fikir.

Ana pun tak tahu apa yang ana nak tulis pasal sedih ni sebenarnya. Ana tulis entry ni pun sebab sekarang ni ana tengah rasa sedih. Apahal? Entah. Banyak sebab yang boleh buat ana rasa sedih. Sebab yang bagi ana, terlalu personal untuk dikongsikan di blog ni. Ngee. So, biarlah hanya ana & Allah yang tahu apa sebab-sebab tu.

Owh. Tak lama lagi SPM. Doakan kejayaan ana dan rakan-rakan. Semoga kejayaan kami dalam SPM nanti mampu mengangkat martabat Islam di kolej. =) InsyaAllah.

Untuk mengakheri entry kali ni, ana nak kongsikan satu hadith. Hadith yang mungkin tak berkaitan dengan entry kali ni (atau mungkin ada berkaitan sedikit.ngee). Hadith mengenai kemanisan iman.

Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: “Tiga perkara sesiapa yang ada padanya maka dia mendapati kemanisan iman. (pertama) Hendaklah Allah dan rasulNya lebih dicintai mengatasi selain keduanya. (kedua) Hendaklah dia mencintai seseorang, tidak dia cintainya kecuali kerana Allah. (ketiga) Hendaklah dia benci untuk kembali kepada kekufuran sepertimana dia benci untuk dicampakkan ke dalam neraka” (Riwayat al-Bukhari dan Muslim)

P/S: Takpe la sekali sekala rasa sedih kan? Sedih tu kan salah satu perasaan kurniaan Allah SWT? Tapi, pandai-pandai la kita menjaga perasaan yang dianugerahkan Allah SWT.

Pendamba Cinta & Redha Ilahi

No comments: