Monday, September 1, 2008

First Day of Ramadhan

Assalamualaikum w.b.t.

Ahah. Entry kali ni sekadar update ringkas je.

Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi kerana kita telah berjaya menghadapi hari pertama puasa. Ada lebih kurang 29 hari lagi untuk menyambut ketibaan AidilFitri.

Ana bukannya nak cakap pasal AidilFitri. Ana nak cakap pasal hari ni, 1 Ramadhan. Entah pahal. Ana rasa semangat je nak sambut Ramadhan this year. Dan alhamdulillah, dapat jugak ana menyambut ketibaan Ramadhan ni. Semoga Allah SWT memanjangkan umur ana agar dapat ana tempuhi bulan Ramadhan ni dengan sempurna. InsyaAllah.

Alhamdulillah, syukur sekali lagi kerana dengan izin-Nya, ana maseh mampu menunaikan solat sunat tarawih. Rindu betul la ngan solat sunat tarawih ni. Yelah. Bukannya selalu pun kita dapat menunaikan solat sunat ni kan? Dalam setahun, sebulan je masa yang kita ada untuk menunaikan solat sunat tarawih. So, gunakanlah masa sebulan tu dengan sebaik-baiknya.

Owh. Sebelum ana terlupa, maybe lepas ni ana tak dapat nak update blog selalu. Sebab ana nak sibukkan diri ana walaupun ana tak sibuk. ^__^ Ahah. Bagus la tu kan? Sibukkan diri pada bulan Ramadhan yang mulia ni. Sibukkan diri dengan pelbagai urusan, urusan dunia mahupun urusan akhirat. Penuhi masa kita dengan urusan-urusan yang bermanfaat. Mana tahu, kita tak sempat nak sambut Ramadhan 1430 H nanti kan? So, as a conclusion, manfaatkanlah bulan Ramadhan yang sedang kita lalui ni.

Lagipun, ana tak dapat nak update blog selalu sebab mak ana dah suspect 'something' bila ana asyik menghadap laptop ni (ana malas nak cerita. asyik nak ketawa je everytime teringat perkara tu =D).

Oklah. Ana rasa sampai sini je ana merapu pada malam ni. Akher kata, jom kita sibukkan diri kita pada bulan Ramadhan yang penuh keberkatan ini! =)

Pendamba Cinta dan Redha Ilahi

No comments: