Sunday, August 24, 2008

A quick update =)

Assalamualaikum w.b.t.

Ahah. Walaupun ana sepatutnya dah tidur sebab esok sekolah, tapi mata ni tak terasa nak terlelap lagi. Asyik teringat dengan blog yang belum diupdate ni lagi. So, ni sekadar update ringkas seringkasnya sebab maybe lepas ni susah sikit ana nak update, busy dengan sekolah.

Erm. Tak lama lagi kita akan menyambut bulan yang penuh dengan keberkatan, bulan Ramadhan. Selamat menyambut Ramadhan al-Mubarak ana ucapkan kepada semua pembaca. Marilah kita bersama-sama perbanyakkan amalan kita dalam bulan yang teramat istimewa itu kelak. ^_^
InsyaAllah, mungkin next weekend, ana akan update dengan lebih detail lagi mengenai bulan Ramadhan ni.

Hmm. Esok dah start sekolah. Tapi, ana rasa tak bersemangat langsung. Mungkin sebab selalu fikir bahawa hari demi hari SPM semakin dekat. Masa cuti ana jarang sikit fikir pasal SPM. Ada terfikir, tapi jarang, tak sekerap semasa sesi persekolahan.

Walaupun kurang bersemangat untuk pergi sekolah esok, tapi ana tetap akan pergi. Takkan nak ponteng pulak kan? Tak baik ponteng sekolah. Bukankah menuntut ilmu itu salah satu kewajipan kita sebagai umat Islam? Dengan adanya ilmu, lebih mudah untuk kita menunaikan ibadah. As a result, iman kita semakin bertambah. Lagipun ana rasa rindu nak jumpa & kacau kawan-kawan ana (ke ana yang kena kacau nanti? =p).

Oklah. Sebelum ana merapu dengan lebih jaoh, lebih baik ana stop sekarang. Nanti susah pulak nak berhenti. Akher kata, selamat kembali ke sekolah kepada semua individu yang maseh bergelar pelajar (sama ada sekolah rendah atau menengah). Dan selamat menyambut bulan Ramadhan al-Mubarak kepada semua umat Islam. =D

Pendamba Cinta dan Redha Ilahi

No comments: